◎2:求道心

☆求道心とは?

求道心あればこそ私達は成長できます。

昨日よりも今日、今日より明日へと。

では:その求道心とは?

☆新しい挑戦を重ねていくこと。

信心の世界にあっては常にいよいよとの気概で向上心、求道心を燃え上がらせて新しい出発・新しい挑戦を重ねていくことが大事なんです。

自分は長年信心してきた。

いろいろな活動も経験してきた。

だから:もうこれでいいだろうなどと考えたならばそれは信心の惰性化です。

幹部に少しでもそんな思いが在れば組織は停滞します。

勇気をもってその心を打ち破っていくなかにこそ凱歌の人生があることを知ってください(小説新人間革命/常楽聖教新聞2016/2/6付)

広告を非表示にする

国の大事も考えられない人間の売名的行為だ。

なんで高知の人が??という気がする。

なんでこのタイミングで??という気もする。

国内からの撹乱作戦なのか??という気もする。

世の中の人が無視するしか、この種の人の出現を防ぐ手はないような。

昭恵夫人付きの公務員の仕事を明確化する上では役に立つかもだが、今やる必要は全くない。

そのあたり考えずに、マニアックに情報を流している人ということが、バレたような。

何事にもタイミングというものがあり、社会情勢を見て行動する必要があるということだ。

高松市の男性 昭恵氏らを告発

カラオケDAILY?〜みにおふJOYSOUND MAX〜

2017年4月16日(日)。毎月恒例、別 SNS京浜東北線山手線中央線快速沿線のカラオケサークルに参加

2月(私ユッターは不在)と3月の定例オフ会に続いて、4月の今回は主催者が多忙でお休みの為、参加男性メンバーの幹事による、みにおふいつもと違うカラオケ店で 、カラオケ機種はJOYSOUND MAX(普段はDAM )参加者が4人(内2人は友達さん)の少数精鋭で、歌う順番がすぐに回ってきて、ギリギリまで選曲迷う事もありましたが、そこは上手く途切れなく切り抜けて、私ユッター定番選曲、たまに歌う選曲、そしてJOY SOUND MAXの本人映像選曲等々、フリータイム12〜18チョイ過ぎ内で1人20曲×4人=80曲達成しました皆さんの選曲も、オリジナル映像やバラエティーなジャンル等がありまして、楽しい展開の、みにおふでした

2次会は、鶏肉料理がメインの馴染みの居酒屋参加者は3人で、スタッフ打ち上げみたいな〜感じで乾杯(ルネッサ〜ンス)^_^)/▼☆▼\(^_^) 今回は予約無しで行きましたが、オフィス街の日曜日という事もありまして、わりと空いていて、顔馴染みの店長さんがいつも定例オフ会で取っている席を案内して下さいました。飲み食べながらのトークもあっという間に過ぎ、(家に帰るまで)無事終了

ありがとうございました

【ユッターのカラオケ選曲】〜カラオケサークルみにおふ編〜

☆=本人映像(DAMでも配信)

★=JOY SOUND限定本人映像

☆『恋するフォーチュンクッキーAKB48

★『I BELIEVE』華原朋美

☆『LOVE TRIP』AKB48

★『Crazy Rainbow』タッキー&翼

★『ジンギスカンBerryz工房

○『バタフライエフェクト私立恵比寿中学

☆『フライングゲットAKB48

★『アジアの純真PUFFY

★『私の夏』森高千里

★『MUGO・ん…色っぽい』工藤静香

★『DIAMOND』PRINCESS PRINCESS

☆『ヘビーローテーションAKB48

☆『バラライカ月島きらりstarring久住小春(モーニング娘。)

○『手をつなごう』私立恵比寿中学

☆『Venus』タッキー&翼

☆『Im proud』華原朋美

☆『それでも好きだよ』指原莉乃

☆『ハイテンション』AKB48

○『Go!Go!Here We Go!ロック・リー私立恵比寿中学

☆『涙サプライズ!』AKB48

昔の記憶

ギター始めてからなぜか、デジャヴとか昔の記憶が色々甦ってきます。

最近次の課題曲「禁じられた遊び」ばかり練習してるのですが、私が幼い頃の記憶が1つ甦りました(^^)

それは父親がギターを弾いてた事です。

3、4歳頃の記憶です。

禁じられた遊び」良く弾いてくれました(*^^*)

うちにギターがあった事さえも忘れてました(^-^;

あのクラシックギターどうしたのかな…?もう捨ててしまったのかな…

でもどうして寄りによって今頃こんな記憶が甦ったんだろ?

私の両親は私が小学生の時に離婚してます。父親にはもう20年以上も会ってないのでギターの事は聞きたくても聞けませんが…

ギター持参で実家に帰ると機嫌が悪くなる母親の気持ちがやっと分りました(^_^;

広告を非表示にする

日本〇便は横着

今日は隣人がまだキロってないようだ

静香で良い

セサミンの不在氷河入っていた

また昼間に持ってきやがった

アパートの一人暮らしが昼間に居ると思うなよ

まあ当方はほぼいるけどただ寝てるだけ

日本郵便は不在票入れたあと全然持ってこない

こっちから再配達の連絡をしないといけない

めんどくせ〜

ヤマトや佐川は不在票が入った次の日でも(再配達依頼しなくても)普通に配達してくれる

日本郵便は横着なんだよ

毎日持ってこんかい!!

昨日電話した会社からまだ連絡がない

面接の日時の連絡である

そんなに待たせる積もりか

こっちは金がないから急いでいるんだぞ

広告を非表示にする

エニタイム・フロム・ヒア。

悲しいときー。悲しいときー。

When I feel sad, when I feel sad

悲しいときー、誰かが死んだときー。誰かが死んだときー。

When I feel sad, the time which somebody died, somebody died

悲しいときー、入管手続きが早く終わっても税関検査で同業者のクルーに差をつけられてしまったときー。

When I feel sad, the time which the crews who I take care of appeared in the arrival lobby later than the ones who the other agents do even though I cleared the Immigration procedure early. The cause is the Customs baggage check.

悲しいときー、PR428マニラ便が11時30分に着いてもクルーが12時過ぎに出てきたときー。

When I feel sad, the time which Philippines crews showed up in the Immigration afternoon even their flight PR428 landed on NARITA airport at half past 11

悲しいときー、デルタ航空の便が到着予定時間より異常に早く着いていたときー。

When I feel sad, the time which DELTA flights already has landed on NARITA airport much earlier than the estimated time represented on the airports official website

悲しいときー、提出した書類を税関職員が紛失したときー。

When I feel sad, the time which the Customs officers have lost the paper I submitted

悲しいときー、インド人だらけのタイ国際航空を見たときー。

When I feel sad, the time which I saw plenty of Indian passengers the Immigration and check-in counters of Thai International Airline

悲しいときー、カードが使えない自動精算機を見たときー。

When I feel sad, the time which I saw the automatic cashing machines which credit cards are not acceptable

悲しいときー、ベトナム人研修生に囲まれたときー。

When I feel sad, the time which I have myself surrounded by Vietnamese trainees

悲しいときー、お盆時期の横浜港を見たときー。

When I feel sad, the time which I saw the ports and piers in Yokohama during obon, the Japanese summer vacation

悲しいときー、習志野料金所から渋滞が始まっていたときー。

When I feel sad, the time which I noticed that traffic congestion began from Narashino toll gate

悲しいときー、ホテルでヨーロッパ系オフィサーは待っていてフィリピン人クルーが後から現れたときー。

When I feel sad, the time which Philippines crews appeared late although European officers were at the lobby whenever I picked them up from the hotel

悲しいときー、アクアラインが封鎖されたときー。

When I feel sad, the time which AQUA LINE, the huge bridge between Kisarazu and Kawasaki, that was blocked due to the bad weather condition or some other reason

悲しいときー、葛西の渋滞を抜けてバースに着いたのに船はまだ沖にいたときー。

When I feel sad, the time which I had put myself into some terribly traffic congestion and somehow arrived to the berth, but the ship was still afar from the jetty

悲しいときー、インド人全員がバラバラのフライトで来たときー。

When I feel sad, the time which all the Indian crews came to Japan by different flights

悲しいときー、駐車場で空所かと思ったらミニクーパーがいたときー。

When I feel sad, the time which I found a nice space for parking a car, but I also found that there had been a MINI-COUPER at that space

悲しいときー、日本人にExcuse meと話しかけられたときー。

When I feel sad, the time which I was asked Excuse me? instead of being said Sumimasen by Japanese passengers

悲しいときー、成田空港の駐車場で520円だったときー。

When I feel sad, the time which I paid 520 yen for parking charge in Narita airport

悲しいときー、入国審査場で荷物を探している日本人を見たときー。

When I feel sad, the time which I saw Japanese passengers searching for their baggage at the Immigration

悲しいときー、フィリピン人が軍手を車内に捨てていったときー。

When I feel sad, Philippines crews left their work-use globes on the car seats on purpose

悲しいときー、ショートパスと言う警備員を見たときー。

When I feel sad, the time which I encountered a security guard saying Short-pass, please. In the first step, he should say Shore-pass, please correctly

悲しいときー、ショアパス番号じゃなくて日付を記入する警備員を見たときー。

When I feel sad, the time which I saw a security guard writing the date onto their visitors log instead of the shore-pass numbers

悲しいときー、船が本牧じゃなくて大黒にいたときー。

When I feel sad, the time which I have known that the ship wasnt in Honmoku pier, but in Daikoku pier

悲しいときー、山下埠頭を見たときー。

When I feel sad, the time which I saw Yamashita berth

悲しいときー、フィリピン人に「結婚してる?」と訊かれたときー。

When I feel sad, the time which I was asked if I were married by Philippines crews

悲しいときー、目印のガソリンスタンドが潰れていたときー。

When I feel sad, the time which I saw the petrol station which I had used as the landmark closed

悲しいときー、羽田空港で駐車場料金が発生したときー。

When I feel sad, the time which I ended up paying the parking charge in Haneda airport

悲しいときー、昼間のディズニーランドを見たときー。

When I feel sad, the time which I saw Tokyo Disneyland without illumination during the daytime

悲しいときー、成田空港でインタビューに応じている外国人を見たときー。

When I feel sad, the time which I saw foreign visitors answering to the TV shooting crew in Narita airport

悲しいときー、東北地方でバイト募集の貼り紙を見たときー。

When I feel sad, the time which I saw some advertising posters for the shopkeeper recruitment in Tohoku, the Northeastern area

悲しいときー、威張りたがりの人を見たときー。

When I feel sad, the time which I have known that the senior colleague is just bossy.

悲しいときー、「ノーランチが基本だよ」と新人に言う人を見たときー。

When I feel sad, the time which I saw my senior colleague telling the newcomers that it wouldnt be possible to have lunch during business hour

悲しいときー、飲み会の話題が風俗ばかりだったときー。

When I feel sad, the time which I heard I screwed with that chick for twice! or I have been spotted my sexual treatment by my mother in law when I visted my wifes house! and so on from my colleagues and conductors in drinking parties. YOU behave!

悲しいときー、夕陽が沈んだときー。

When I feel sad, the time which I saw the sunset

ありがとうございましたー。

ありがとうございましたー。

ありがとうございましたー。

ボランティアで得られるものがあるなんて

私はボランティアで

失うモノしかなかったが

神様は不公平だな。

倉木麻衣、コナンと歩んだ17年 葛藤&ボランティア活動で得た、歌手としての決意